Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش ماسيني اصيل فرش ماسيني اصيل

فرش افشان کاشان

فرش كلاسيك چيست ؟

                             فرش كاشان قالي كاشان فرش كلاسيك سنتي ايران

 

فرش هاي كلاسيك چه ويژگي هايي دارند ؟

واژه كلاسيك در اصل لغتي لاتين بوده و به معناي مرغوب و درجه يك است . در زمينه فرش هاي ماشيني كلاسيك به فرشي گفته مي شود كه طرحي سنتي و ديرينه داشته باشد . اين دسته از فرش ها در طرح خود نقوش مرسوم و رايج فرش هاي اصيل را دشاته و ظاهري مشابه آن ها دارند . كه ويژگي اين طرح و نقشه ها سنتي بودن آنها و در عين حال داشتن رنگ هايي ملايم و آرامش بخش بوده كه براي دكوراسيون هاي رسمي ،شيك و كلاسيك بكار گرفته ميشوند .

ظهور فرش سنتي يا كلاسيك ، در كاشان بوده است و در گذشته طرح قالي هاي كلاسيك به چند مورد محدود مي شد ولي به علت تقاضاي بسيار از فرش سنتي كاشان ، توليد كنندگان روز به روز بر تنوع طرح ها مي افزودند تا اينكه توانستند متناسب با هر محيطي طرحي را ارائه دهند . فرش سنتي فضا را بسيار سنگين ، گرم و لوكس نشان مي دهند .

فرش كلاسيك و دكوراسيون


همانطور كه عنوان شد فرش كلاسيك به طرح و نقشه اشاره دارد از همين رو انواع فرش هاي كلاسيك با انواع و اقسام ويژگي هاي كيفي مانند شانه‌ها و تراكم‌ ، جنس الياف ، قيمت و ابعاد و ... در بازار موجود است . جهت خريد فرشهاي كلاسيك بايد محيط را طوري طراحي كرد كه با يك كف پوش طرح سنتي هارموني داشته باشد چراكه ساير ويژگي هاي بافتي در اين نوع محصول بسيار بسيار متفاوت است .

اگر كمي با دنياي فرش آشنايي داشته باشيد حتما ميدانيد كه هرچقدر تراكم و تعداد شانه فرش ماشيني بيشتر باشد كيفيت و ظرافت آن هم بالاتر ميرود .اين روزها در بازار فرش ماشيني سنتي و كلاسيك فرشهايي توليد ميشوند با تعداد شانه 1200 و 1500 كه تراكم فرش در آنها به 3600 هم ميرسد .

چنين فرش هايي با نقشه و طرح كلاسيك و سنتي كه از فرش هاي دستبافت ايراني الهام گرفته است ظاهري فريبنده ،ظريف و زيبا ارائه ميكنند .انواع فرش ها ي ماشيني كلاسيك در ابعاد، رنگ ها و تراكم هاي مختلف در بازار هاي فرش وجود دارند.پس اگر به دنبال فرش كلاسيك براي اتاق پذيرايي و سالن بزرگ خود هستيد با انتخاب اين مدل از فرش هاي كلاسيك ماشيني به سادگي ميتوانيد فضايي كلاسيك در اختيار داشته باشيد.

 

انواع فرش هاي كلاسيك ماشيني 

تنوع فرش سنتي بسيار زياد است هم در شانه و تراكم و هم در طرح و رنگ .عوامل موثر بر قيمت فرش و قالي آنقدر متنوع است كه نمي توان آن ها را به چند عامل محدود كرد ، اما ميتوان ادعا داشت مهمترين عامل در اين بين تعداد شانه و تراكم است . شانه و تراكم از ويژگي هاي فرش است كه موجب زيباتر ، ظريف تر و با كيفيت تر شدن فرش مي شود . با اين تحليل مي توان نتيجه گرفت كه چون تنوع شانه و تراكم فرشهاي كلاسيك زياد است ، پس تنوع قيمت هم در اين زمينه بالا ست . فرشها با تعداد شانه ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ كه تراكم آنها عموما حدود ۳۶۰۰ است ، از به روزترين و گران قيمت ترين محصولات به شمار مي روند .

فرش هاي 1500 شانه مدرن ترين محصولات صنعت نساجي هستند كه در حال حاضر فقط در شهر كاشان قابليت توليد دارند ، محصولي به جد فاخر و زيبا كه در سراسر دنيا زبانزد خاص و عام است . فرش هاي 1500 شانه بسيار ريز بافت و ريز نقش هستند و به خوبي مي توانند نگاره هاي ريز و كوچك را جلوه دهند ، از طرفي فرش هاي كلاسيك از طرح و نقشه سنتي برخوردارند و طرح هاي سنتي همواره شلوغ ، پر از طرح هاي ريز و زيبا هستند پس بافت هاي 1500 شانه جهت بافت نقشه هاي سنتي و كلاسيك بسيار مناسب بوده و زيبايي نقشه را به حد اعلائي نمايان ميسازند .

 

خريد فرش ماشيني كلاسيك 

 همواره خريد مستقيم از توليد كننده چه به صورت اينترنتي و چه به صورت حضور فيزيكي قيمتي ارزان تر دارد و اين ارزانتر بودن قيمت ناشي از حذف واسطه از فرآيند خريد رخ ميدهد و دليلي بر كيفيت پايين محصولي نخواهد بود . شركت فرش قاليكاشان ، كلكسيوني از بهترين فرش كلاسيك كاشان مي باشد . اين شركت به علت تنوع در محصولات و براي راحتي مشتريان خود ، سايت اينترنتي قالي كاشان و قالي خونه را ايجاد كرده است كه مجموعه اي فرش كلاسيك و فرش مدرن و فانتزي مي باشد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/3 ساعت: ۱۰ توسط:bestcarpet :